pozyskuj klientów. nieszablonowo

skrypt na nowych klientów

7 KWIECIEŃ 2021

czas czytania: 2,5 minuty

Cześć, nazywam się Mariusz Brucki. Od 4 lat zawodowo zajmuję się marketingiem i reklamą internetową. 

Łukasz Juszczak – właściciel Posterx, a prywatnie mój przyjaciel, poprosił mnie o napisanie kilku słów na temat kondycji reklamy w internecie. 

W 2021 roku jest ona znacznie mniej opłacalna dla przedsiębiorców niż była jeszcze kilka lat temu. Czy reklama zewnętrzna może być rozwiązaniem tego problemu?

Jeśli zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów do swojego biznesu, to powinieneś wiedzieć jedną rzecz.

W mojej branży zaczyna panować przekonanie, że jesteśmy świadkami powolnego upadku reklamy cyfrowej – w postaci, w której zdążyliśmy ją dotychczas poznać.

Powodów jest kilka. Związane są one z:

  • kosztem reklamy,
  • estetyką internetu,
  • prywatnością.
W dwóch słowach powiem o każdym z nich i przejdę do tego, co można dziś zrobić, aby w niekonwencjonalny sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.
 

Koszt reklamy w internecie

Koszt reklamy online rośnie z miesiąca na miesiąc. 

Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej firm chce być obecne w cyfrowym świecie i konkurencja sprawia, że cena za pozyskanie użytkownika szybuje w zawrotnym tempie. Pandemia znacznie przyspieszyła ten proces.

W tym momencie średnia cena za kliknięcie w reklamę waha się od 1 zł do nawet 5 zł – w zależności od branży.

estetyka internetu

Portale internetowe, które nie mają pomysłu na spieniężenie swojej działalności, idą po najprostszej linii oporu i sprzedają przestrzeń reklamową. 

Skądś to znamy, prawda?

Jedna z ulic Krakowa w 2019 r.
Górna część jednego z popularnych serwisów internetowych w 2021 r.

Osoby korzystające z internetu często przypadkowo klikają w tego typu nachalne reklamy i wychodzą ze strony docelowej, zanim ta się załaduje. Większość reklam rozliczanych jest za kliknięcie, wobec czego za tego typu „krótkie kliknięcia” również jest naliczana opłata, którą płaci przedsiębiorca.

prywatność w internecie

Temat rzeka, której źródło wybiło podczas wyborów prezydenckich w USA. Przez łamanie prawa do prywatności, platformy reklamowe, muszą uchylać się przed coraz to nowszymi przepisami prawa, które skutecznie utrudniają im życie.

Konsekwencje tego stanu rzeczy są dwie: 

1. Skuteczność reklamy spada, gdyż platformy reklamowe wiedzą coraz mniej o użytkowniku

2. Cena wody na pustyni jest wyższa niż na urodzajnej ziemi. Zatem im trudniej o informacje o użytkowniku internetu, tym cena reklamy jest wyższa.

jak nieszablonowo zdobyć klienta?

W czasach pandemii przedsiębiorcy znacznie nasilili swoją działalność w internecie. Jest większe zapotrzebowanie na reklamy online, przez co cena za nią rośnie niemalże z miesiąca na miesiąc.

Istnieje kilka możliwości, dzięki którym można wyróżnić swoją działalność z tłumu konkurencyjnych firm. 

Internet nadal oferuje wiele skutecznych metod reklamy, jednakże nie są one dostępne dla wszystkich. Do ich wdrożenia potrzebna jest wiedza z zakresu szeroko pojętego backend marketingu, której brakuje przedsiębiorcom, mogącym jak dotąd tworzyć skuteczne reklamy bez pomocy specjalisty.

Metodą, na którą chciałbym zwrócić szczególną uwagę jest reklama zewnętrzna, która w moim odczuciu została zapomniana na rzecz swojego młodszego, cyfrowego brata. 

Ulotki i plakaty były niegdyś przewodnim kanałem dystrybucji materiałów reklamowych, dziś natomiast jest to nisza, którą warto zagospodarować.

Ulotki i plakaty były niegdyś przewodnim kanałem dystrybucji materiałów reklamowych, dziś natomiast jest to nisza, którą warto zagospodarować.

Dlaczego?

Ludzie odzwyczaili się już od fizycznych materiałów reklamowych i przestali je odbierać jako nachalne. Można odnieść wrażenie, że napchane po kątach reklamy w przestrzeni online stały się dziś tym, czym niegdyś były wypchane po brzegi skrzynki pocztowe. 

Łukasz Juszczak prowadzi najdłużej działającą w Trójmieście firmę zajmującą się reklamą zewnętrzną.

Podczas gdy w pandemii upadła większość tego typu firm, Posterx utrzymało się dzięki nienagannej reputacji zbudowanej na tysiącach sprawnie przeprowadzonych akcjach reklamowych.

Korzystając z poniższego kalkulatora możesz dowiedzieć się, ile kosztowałaby Cię przykładowa akcja reklamowa.

Dziękuję za poświęcony czas,

Mariusz Brucki